My name is Page, Landing Page
Landing Page Avengers

Masz do zaoferowania fantastyczną usługę lub produkt. Potrzebujesz jednak kogoś, kto przekonałby do nich Twoich potencjalnych klientów. Kogoś, kto wzbudzi zaufanie, rozwieje wątpliwości, zachęci i przekona do zakupu. Tym kimś jest właśnie facet o nazwisku Landing Page. (Zbieżność nazwisk z Geraldine Page i Jimmym Pagem przypadkowa)

Co potrafi i jak działa? Poznajcie się osobiście.

Przekonywanie to jego specjalność

Zanim się sobie przedstawicie, wyobraź sobie, jak taki facet może wyglądać, jak się zachowuje, no i czego będziesz od niego oczekiwać. W końcu od niego będzie zależeć Twój biznes.

 

Chwila na zastanowienie… Możemy iść dalej?

 

Landing Page to superbohater, którego supermocą jest siła perswazji. Dzięki niej potrafi przekonać Twoich klientów, by kupili Twój produkt, zapisali się na Twój newsletter, zarejestrowali na wydarzenie, które organizujesz, jednym słowem skorzystali z tego, co im oferujesz.

 

W jaki sposób? Ma swoje sposoby i zasady. Potrzebuje też trochę Twojej pomocy. Jak każdy superbohater.

Langing page

Jak działa Landing Page?

Landing Page, jak każdy superbohater, ma swój kodeks. Kieruje się ścisłymi zasadami, dzięki czemu potrafi być bardzo skuteczny.

 

To ważne, bo ma tylko około 8 sekund, by zainteresować rozmówcę i przekonać go do dalszej rozmowy. W tym czasie musi opowiedzieć mu, co oferuje i jak rozwiąże jego problem. No i oczywiście przekonać do wykonania kolejnego kroku.

 

Efektem powinno być TAK (sprawa załatwiona) lub BYĆ MOŻE (rozmawiamy dalej). Oto te chwyty:

 

  1. Zawsze podejmuje się tylko jednego zadania. Na przykład przekonania klienta do zakupu produktu albo zarejestrowania się na wydarzenie. Nigdy obu jednocześnie. Dzięki temu jego rozmówca dokładnie wie, o czym jest rozmowa, czego się po niej spodziewać i co ma dalej zrobić.
  2. Landing Page nosi wyrazisty, doskonale skomponowany strój, utrzymany w jednolitym stylu. Nie za każdym razem poważny, ale zawsze spójny. Dobiera tylko takie elementy, które skupiają uwagę na tym, o czym mówi. W pracy nie nosi krzykliwych apaszek, kapeluszy z kokardą, jaskrawych guzików w różnych rozmiarach, srebrnych łańcuchów i koszulek ulubionych kapel.
  3. Aby zainteresować rozmówcę już na samym początku, zawsze rzuca starannie dobrany do klienta chwytliwy tekst, który budzi ciekawość, mówi o korzyściach, jest jasny i zwięzły. Często informuje o tym, co odróżnia oferowany produkt od oferty konkurencji. Używa też liczb działających na wyobraźnię.
  4. Landing Page zawsze mówi jasno i od razu wykłada kawę na ławę – wiem, co Cię gryzie i mam na to sposób. Bez zbędnego lania wody. Krótkimi, zrozumiałymi zdaniami. Najlepiej w punktach. Jeśli temat jest trudny, używa obrazowych porównań, które klient łatwo sobie wyobrazi. Nie rozgaduje się, nie zbacza z tematu, nie nudzi, nie używa niezrozumiałych słów.
  5. Podczas rozmowy na pierwszym miejscu zawsze jest klient i jego problem. Landing Page proponuje, jak ten problem rozwiązać. Nigdy nie opowiada, jak wspaniały i innowacyjny jest produkt lub usługa, którą proponuje. Przytacza jednak pozytywne opinie innych klientów. Bo zadowolony klient to najlepsza reklama.

Jak mu ułatwić działanie?

Nie zapominajmy o najważniejszym – Landing Page musi mieć z kim rozmawiać! Trzeba przyprowadzić mu rozmówców, których przekona do zakupu Twojego produktu.

 

Można zrobić to na wiele sposobów. Za pośrednictwem social mediów, wyszukiwarki internetowej, reklamy w telewizji lub czasopiśmie, newslettera lub polecenia znajomych.

 

Aby dodatkowo ułatwić mu zadanie, wszędzie należy stosować dokładnie te same chwyty: opowiadać tylko o tej konkretnej ofercie, mówić o rozwiązywaniu problemów, trzymać się jednego stylu, używać tego samego hasła i zestawu argumentów. Wtedy ktoś, kto spotka Landinga Page’a, od razu będzie wiedział, o co chodzi. Ludzie najbardziej lubią te piosenki, które już kiedyś słyszeli 😉

 

Zaintrygował Cię ten facet? Chcesz wiedzieć, jak może pomóc konkretnie Tobie? Napisz do niego!

Potrzebujesz wsparcia w działaniach internetowych?

Napisz do nas już teraz. Na pewno wspólnie znajdziemy sposób na to, by Twój biznes działał lepiej.

Landing Page Seqr

Wskazówki i przykłady

Gdyby Landing Page był strona internetową, można byłoby dać mu takie wskazówki do działania.

 

Chwytliwe hasło

To pierwsze słowa, którymi Landing Page przywita się z Twoim klientem. Powinny zaintrygować i sprawić, że rozmowa potoczy się dalej. Mogą mieć różne formy:

 

  • Apel: „Zostań superbohaterem!”
  • Informacja: „Twoje ABC: pięć kroków, by zostać superbohaterem”
  • Interes osobisty: „I Ty zostaniesz superbohaterem”
  • Jak: „Jak szybko zostać superbohaterem”
  • Krótka piłka: „Superbohater? Z nami masz tę moc!”
  • Lista: „100 sprawdzonych wskazówek jak zostać superbohaterem”
  • Opowieść: „Jak bez wysiłku zostałem superbohaterem”
  • Problem: „Powiadasz, że Twoje miasto ma problemy. Chcesz temu zaradzić?”
  • Sensacja: „Od dziś już każdy może być superbohatarem!”
  • Troska: „Czy w Twojej pracy nie przydałyby Ci się jakieś supermoce?”
  • Zapytanie: „Czy wiesz jak zostać superbohaterem?”
  • Zaskoczenie: „Zanim się obejrzałem, już byłem superbohaterem”
  • Zdumienie: „Nie wiedziałem, że tak łatwo jest zostać superbohaterem!”

Pierwsze wrażenie

To, co klient zobaczy od razu po wejściu na stronę, na pierwszym ekranie, powinno odpowiadać na pytania Co i Jak. Co jest tematem rozmowy i jak to zdobyć. Klienta może przekonać już chwytliwe hasło, dajmy mu więc możliwość dokonania zakupu bez przewijania strony.

 

  • chwytliwe hasło
  • krótkie rozwinięcie
  • obrazek ilustrujący product / usługę
  • call to action

Nie rozpraszajmy klienta. Nie zbaczajmy z tematu, nie proponujmy mu wyjścia ze strony. Dlatego też unikamy wszelkiej nawigacji, butonów do mediów społecznościowych i innych linkach. Jedyne, co klient ma kliknąć, to przycisk KUP!

Rozmowa

Jeśli klient zacznie przewijać stronę, to znaczy, że oczekuje: wyjaśnienia, zapewnienia, rekomendacji, innych argumentów.

 

  • opowiedzmy mu, jak Twój produkt rozwiąże jego problem
  • wymieńmy korzyści, jakie odniesie kupując Twój produkt
  • przywołajmy liczby, które potwierdzają reputację Twojego produktu (subskrybentów, polubień, udostępnień, klientów, obserwujących, wielkości sprzedaży, etc.)
  • zacytujmy rekomendacje zadowolonych klientów, mówiące o zaletach Twojej oferty i korzyściach płynących ze skorzystania z niej. (zdjęcie z imieniem i nazwiskiem działa bardzo dobrze)
  • pochwalmy się zdobytymi nagrodami i certyfikatami, np. bezpieczeństwa
  • pokażmy logotypy firm i instytucji, z którymi współpracujesz

70% ludzi ufa rekomendacjom ludzi, których nie znają

92% ludzi ceni rekomendacje znajomych

 

Landing Page

Cel!

Co jakiś czas w trakcie rozmowy Landing Page będzie zachęcać klienta do tego, by już teraz kupił Twój produkt. Jak to wygląda?

  • jak przycisk, czyli button
  • rzuca się w oczy, przykuwa uwagę i skłania do kliknięcia
  • odpowiada temu, co oferujesz: Kup teraz, Zapisz się, Zamów

Coś dla oka

Pewnie doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że treść obrazu dużo szybciej i łatwiej dociera do człowieka, niż tekst. Dlatego strony, które najważniejsze rzeczy przedstawiają za pomocą obrazków, albo jeszcze lepiej ruchomych obrazków, są dużo skuteczniejsze od przeładowanych tekstem. Dlatego:

 

  • stosujmy czytelną i prostą grafikę, która klientowi jasno pokaże korzyści
  • dobierajmy zdjęcia, ilustracje i video, które pasują do przekazu strony
  • używajmy własnych zdjęć i video, zamiast pozyskanych w bazach (w miarę możliwości)
  • publikujmy tylko pliki wysokiej jakości, zoptymalizowane i dobrze opisane

 

Ludzie przetwarzają wizualne treści 60,000 razy szybciej niż tekst.

 

Landing pages z odpowiednimi obrazkami mają oglądalność większą o 94%

 

Dobrze dobrane grafiki i video potrafią zwiększyć konwersję o 80%.

Do dzieła!

Jeśli jeszcze zastanawiasz się, czy Landing Page to odpowiedni gość dla Ciebie, napisz do nas. Odpowiemy na Twoje pytania i spróbujemy wspólnie znaleźć dla Ciebie najlepsze rozwiązanie. Landing Page, do usług.

Potrzebujesz wsparcia w działaniach internetowych?

Napisz do nas już teraz. Na pewno wspólnie znajdziemy sposób na to, by Twój biznes działał lepiej.